Intento dibujar a diario para lanzar preguntas y jugar con ellas, un proceso que oscila entre el nomadismo conceptual, el cuestionamiento de las relaciones establecidas y la contradicción como actitud ante la vida.

Cada proyecto es una oportunidad para comenzar un proceso de aprendizaje enfocado en observar contextos locales y plantear preguntas para crear una red de perspectivas críticas sobre una situación concreta. Este proceso de investigación visual a menudo se enrriquece con las aportaciones de históriadores, económistas, animadores, diseñadores, testigos, etc, cuyas sensibilidades son esenciales para el desarrollo. El dibujo es el protagonista que piensa, escucha, mapea y traza conexiones, revela preguntas y actúa en donde la palabra se queda muda.

A menudo mis propuestas requieren de la participación del público o dependen del movimiento de los participantes, de los juegos visuales y preceptúales. Estás condiciones de las obras no son registrables con fotografías. Gracias por tenerlo en cuenta.

One question that interests me is to approach to my creative process from the possibility of reinvent itself, that means take some risks and think in specific contexts. But trying not to generate exportable recipes working globally.
The contradiction and conceptual nomadism are two frequent attitudes in my art practice. There are matters that obsess me: the unoccupied time as a place of resistance and the ludic behavior as a strategy. These constants cause me to produce less artwork and the process of my projects needs more time and reflection to be developed.

Part of my work depend on the active participation of the public, the viewer's movement around the pieces, the visual and perceptual games. Often when you are far away you do not see the images because they are too subtle,but when you're too close, the dimensions of the draw space are not revealed from that point. Likewise, the glass drawings appear and disappear according to the position of the viewer. These conditions of the works are not registrable with photographs, often part of the drawings are so subtle that neither the camera records them. Thank you for taking this into consideration.